Canon PowerShot SX40 HS - nowy, stabilizowany superzoom

Canon PowerShot SX40 HS to połączenie 12-megapikselowej matrycy CMOS oraz 35-krotnego, optycznego zoomu.

Canon PowerShot SX40 HS jest uzupełnieniem gamy zaawansowanych kompaktów z superzoomem, znajdujących się w ofercie japońskiego producenta. Głównymi wyróżnikami nowego modelu są szerokokątny obiektyw z 35-krotnym zoomem optycznym, oferujący zakres ogniskowych od 24 do 840 milimetrów oraz 12,1-megapikselowa matryca CMOS o standardowej przekątnej 1/2,33 cala.

Aparat ten jest jednym z pierwszych modeli, wyposażonych w nowy procesor obrazu DIGIC 5. Jego zadaniem jest zwiększenie wydajności sensora, przykładowo poprzez możliwość rejestrowania filmów w jakości Full HD (1920 x 1080p, 24 klatki na sekundę). Co więcej, SX40 HS wyposażony został w silnik ultradźwiękowy (USM) oraz liniowy silnik prądu stałego (VCM), dzięki którym zmiana ogniskowej i regulacja ostrości jest szybka i bezgłośna, zarówno w trybie fotografowania, jak i filmowania.

Optyczny stabilizator obrazu został wzbogacony o technologię Intelligent IS, wykrywającą warunki fotografowania i automatycznie dostosowującą ustawienia stabilizacji. Przykładowo, tryb panoramiczny uaktywni się w trakcie robienia zdjęć na torze wyścigowym, zapewniając stabilizację tylko w jednym kierunku, podczas gdy Macro IS włączony zostanie wtedy, gdy fotografowany obiekt znajdzie się blisko przedniej soczewki.

Należy podkreślić, iż producent wyposażył kompakt w nowy, wieloobszarowy pomiar balansu bieli, pozwalający wykryć sceny z dwoma różnymi rodzajami światła. Następnie oprogramowanie kompaktu koryguje balans bieli dla każdego obszaru z osobna.

Nowego PowerShota SX40 HS można również wykorzystać do fotografowania i filmowania w zwolnionym tempie. W pierwszym aspekcie mamy do czynienia z trybem seryjnym, pozwalającym na rejestrowanie zdjęć z prędkością nawet do 10,3 klatek na sekundę. W drugim - filmowanie w jakości VGA z szybkością 120 klatek na sekundę (lub QVGA z szybkością 240 klatek na sekundę). W kadrowaniu pomaga tu 2,7-calowy monitor PureColor II VA LCD.

Bardziej zaawansowani użytkownicy docenią zapewne możliwość korzystania z trybów P, A, S, M oraz szeregu filtrów kreatywnych, takich jak rybie oko, żywe barwy, efekt plakatu i efekt miniatury, które działają również podczas filmowania. Jeśli w którymś momencie zabraknie nam światła naturalnego, zawsze można do gorącej stopki podpiąć którąś z lamp błyskowych z serii Canon Speedlite EX.

Źródło: swiatobrazu.pl

ostatnia zmiana: 2011-09-20
Komentarze
Polityka Prywatności